DL1000AL ADVENTURE EDITION


 

 

 

 

DL1000AL-ADVENTURE-EDITION

DL1000AL ADVENTURE EDITION

Suzuki DL1000A er sammen med DL1000X den største V-Strom. Og hvad får man så mere i forhold til den alsidigt DL650? Først og fremmest får man en større motor. Motoren i DL1000 har et fantastik moment på 103 NM som allerede udvikles ved lave 4000 omdr. Det betyder, at du altid har masser af træk uanset om du kører aktivt og vil hurtigt ud af kurver, eller om du vil hurtigt afsted fx overhalinger. Denne motor begejstrer med et godt gedigent bundtræk helt nede fra. Dette indbyder til en meget afslappet kørestil som er optimal for langdistance kørsel – også med passagerer. Ligesom alle andre Suzuki V-Strom modeller er DL1000 meget alsidig og kan bruge til det meste:
- Hverdagsbrug uanset vejret.
- Sjov på snoede landeveje eller grusveje.
- Perfekt til længere distancer. Både for en eller to personer.

-Touring-vindskærm
-Topboks
-Sidetaskesæt
-Håndbeskyttere
-Motorbøjle
-Tankpad
-DL1000-staffering
-Fælgstafferinger
-Alarm
-5-års garanti

KR. 159.999,-
Inkl. montering, ekskl. levering

TEKNISKE EGENSKABER

STCS

Suzuki Tracktion Control System.
Denne motorcykel har STCS som står for Suzuki Tracktion Control System.
Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition, gearvalg samt køretøjets vinkel / bevægelse (fra IMU systemet), om der er risiko for at miste traktion. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt.

ABS

Suzuki Anti-bremseblokerings-system.
Denne motorcykel er udstyret med ABS system. Systemet forhindrer bremserne i at blokere hjulene ved opbremsning. Via IMU systemet overvåges hjulenes hastighed 50 gange per omdrejning.
Bremsekraften doseres herefter indenfor 4 millisekunder, således at et hjul ikke blokerer med underlaget.

SET

Suzuki udstødning tuning.
Denne motorcykel er udstyret med ventiler i udstødningssystemet. Systemet kaldes SET, Suzuki Exhaust Tuning. Disse to ventiler som er monteret i forrørene mellem hhv. cylinder 1/4 og cylinder 2/3 er lukkede ved lave og mellem omdrejninger. Dette øger drejningsmoment i dette omdrejningsområde. Ved høje omdrejninger åbnes ventilerne. Herved reduceres udstødnings modtrykket og der opnås en effektøgning.

SDTV

Suzuki Dual Throttle Valve
Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem.
Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.

SCEM

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

SAIS

Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.

SCAS

Suzuki Clutch Assist System.
Den tøffel kobling tillader glattere og jævnere nedgearinger. I Kobling integrerede ramper reducerer friløb trykket af clutch diske, hvilket gør det muligt for kontrolleret glidning af koblingen.

MOTOR
Motortype4-takt. 2-cylindret. vandkølet DOHC, 90˚ V-Twin
Motorstørrelse1037 ccm
Boring- og slaglængde100,0 x 66,0 mm
HK v/omdrejning100/8000
Moment v/omdr.103/4000
Transmission6-trins
CHASSIS
Sædehøjde850 mm
Akselafstand1555 mm
Frihøjde165 mm
Bremser ForDobbelt skive ABS
Bremser BagEnkelt skive
Dæk For110/80R 19M/C 59V
Dæk Bag150/70R 17M/C 69V
Tankindhold20 l
Køreklar vægt228 kg
FarveSort, Rød

FARVEVALG

  • DL1000AL-ADVENTURE-EDITION

Af highlights kan nævnes:
- Momentstærk og smidig V-Twin motor – med det skønneste soundtrack.
- Anti-slipper kobling (SCAS). Modvirker baghjulsblokering ved nedgearing.
- 19” forfælg / 17” bagfælg for bedre kontrol på løst underlag. (Alu-hjul)
- Program til godt (tørt) underlag, samt et program til dårligt eller vådt underlag. Kan også slås fra.
- ABS Bremser for sikker bremsning uanset underlag.
- Multidisplay med temperatur visning/triptæller/motorprogram m.m.
- 20L benzintank til lange stræk.
- Justerbar vindskærm (uden værktøj).
- Affjedring bag justerbar uden værktøj.
- 12V Strømudtag – evt. til GPS.

 

Læg hertil et omfattende udstyrsprogram af originalt udstyr samt den sædvanlige Suzuki kvalitet! Denne V-Strom kan tage dig hvorhen som helst.
-Du bliver begrænsningen, ikke motorcyklen – velkommen på eventyret!

Video - DL1000AL6

 

Der tages forbehold for fejl/ændringer i billeder, pris og specifikationer uden varsel.