GSX-R1000A READY TO RACE EDITION


gsxr1000
gsx-r1000-edition

GSX-R1000A READY TO RACE EDITION

Der er gået 3 årtier, og mere end 1 million solgte maskiner siden den første GSX-R blev født. Suzukis GSX-R1000 har siden 2001 vundet 11 langdistance verdensmesterskaber samt 43 verdens- og nationale-superbike mesterskaber. I år præsenterer vi sjette og nyeste generation GSX-R1000. Motorcyklen står som et produkt af Suzuki ingeniørernes professionalisme samt passion for, at tilbyde en motorcykel som tilbyder brugervenlighed, holdbarhed og ikke mindst performance. Den nye GSX-R1000 er den stærkest, hurtigste og den mest rendyrkede GSX-R model nogensinde! Selvom at mange tekniske løsninger kommer direkte fra MotoGP, behøver du ingen ingeniør uddannelse for at forstå de nye elektroniske hjælpemidler. Per definition er den nye GSX-R bygget til at fungere perfektog pålideligt. Lige fra den optimerede aerodynamik til motorens lineære effekt til de forskellige kørselsprogrammer,
så er alt bygget med brugervenlighed for øje så alle kan blive bedre, eller hurtigere, GSX-R1000 kørere.

THE KING OF SPORTS BIKES IS BACK – velkommen!

-GSX-R1000AL7
-Spidi Track Replica EVO racing-heldragt
-5 års garanti

KR. 239.999,-
Inkl. montering, ekskl. levering

TEKNISKE EGENSKABER

STCS

Suzuki Tracktion Control System.
Denne motorcykel har STCS (10 trin anti spin system) som står for Suzuki Tracktion Control System.
Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i 10 forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition, gearvalg samt køretøjets vinkel / bevægelse (fra IMU systemet), om der er risiko for at miste traktion. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt.

ABS

Suzuki Anti-bremseblokerings-system.
Denne motorcykel er udstyret med et avanceret kurve-ABS system.
MOTION TRACK BRAKE SYSTEM.
Systemet forhindrer bremserne i at blokere hjulene ved opbremsning. Via IMU systemet overvåges hjulenes hastighed 50 gange per omdrejning, samt køretøjets aktuelle bevægelse. Bremsekraften
doseres herefter indenfor 4 millisekunder, således at et hjul ikke blokerer med underlaget. Systemet registrer således også motorcyklens bevægelse ved opbremsning, samt bremsning i kurver og tilpasser
bremsekraften herefter.

Easy Start

Suzuki Easy Start system.
Denne motorcykel her Easy Start system. Systemet hjælper motorcyklen til at starte. Normalt holder køreren af en motorcykel fingeren på startknappen indtil motoren starter. Easy Start systemet gør at køreren kun skal trykke én gang på startknappen. Herefter kører startmotoren indtil motorcyklen starter.

SET

Suzuki udstødning tuning.
Denne motorcykel er udstyret med ventiler i udstødningssystemet. Systemet kaldes SET, Suzuki Exhaust Tuning. Disse to ventiler som er monteret i forrørene mellem hhv. cylinder 1/4 og cylinder 2/3 er lukkede ved lave og mellem omdrejninger. Dette øger drejningsmoment i dette omdrejningsområde. Ved høje omdrejninger åbnes ventilerne. Herved reduceres udstødnings modtrykket og der opnås en effektøgning.

SDTV

Suzuki Dual Throttle Valve
Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem.
Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.

SCEM

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

SAIS

Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.

LOW RPM

Suzuki Low RPM Assist.
Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.

SCAS

Suzuki Clutch Assist System.
Den tøffel kobling tillader glattere og jævnere nedgearinger. I Kobling integrerede ramper reducerer friløb trykket af clutch diske, hvilket gør det muligt for kontrolleret glidning af koblingen.

SRAD

Suzuki Ram Air Direct system.
Denne motorcykel har SRAD som er Suzuki Ram Air Direct system. Motorcyklen har i fronten luftindtag. Via disse luftindtag trænger der luft ind til luftfilterkassen og videre til motoren. Denne luftstrømning er optimeret så lufttrykket til motoren er så effektiv som muligt. Herved sikres højere effekt samt bedre gasrespons.

MOTOR
Motortype4-takt, 4-cylindret, vandkølet, DOHC, FI
Motorstørrelse999 ccm
Boring- og slaglængde76,0x55,1 mm
HK v/omdrejning202/13.200
Moment v/omdr.118/10.800
Transmission6-trins
CHASSIS
Sædehøjde825 mm
Akselafstand1410 mm
Frihøjde130 mm
Bremser ForDobbelt skive ABS
Bremser BagEnkelt skive
Dæk For120/70ZR17M/C (58W)
Dæk Bag190/55ZR17M/C (73W)
Tankindhold16 l
Køreklar vægt202 kg
FarveBlå
EU-norm16,6 km/l*
*Forbruget opgivet efter normerne beskrevet i regulativ EU168/2013.

FARVEVALG

  • Suzuki GSX-R1000

MOTOR
GSX-R modeller har altid været kendt for deres brugervenlighed, holdbarhed samt deres moment over et bredt omdrejningsområde: Meget moment i lav- og i mellem-omdrejningsregistret, kombineret med meget topeffekt. Også den nye GSX-R motor er bygget for, at være en af de stærkeste i klassen. Dette dog uden at gå på kompromis med drejningsmomentet i lav- og mellem-omdrejningsregistret. For at opnå dette har ingeniørerne lånt teknologi fra Suzukis egen GSX-RR MotoGP maskine. Specielt brugen af Suzukis patenterede SR-VVT (Suzuki Racing Variable Valve Timing). Det fuldt mekaniske SR-VVT system hjælper indsugningsventilerne samt, udstødningsventilerne, til at åbne senere i takt med højere omdrejninger. Resultatet er en motor som udvikler højere effekt uden tab af moment i lav- og mellem-omdrejningsregistret.

AERODYNAMIK.
Hele maskinen er blevet mere kompakt, motoren er fysisk mindre, kåben er blevet smallere og mere aerodynamisk. Den nye GSX-R1000 16 mm smallere end tidligere og udviklet i Suzukis vindtunnel for at optimere luftstrømen til motor (SRAD), minimere løft samt optimere luftstrømmen omkring køretøj og kører. Intet er overladt til tilfældighederne. Selv udvendig skruer er optimeret for optimal aerodynamik ved brug af specielle fladhovedede skruer. Samtidig er bremsegrebet konstrueret sådan, at luften kan strømme igennem for ikke at bremsen skal blive aktiveret af fartvind ved ekstremt høje hastigheder!

ELEKTRONIK – for kontrol over 200+ HK.
Den nye GSX-R1000 har højteknologisk elektronik om bord. Elektronikken består af et fuldt elektronisk motormanagement system (ECM). Hjertet i (ECM) systemet består af to 32-Bit processsorer samt en ABS styreenhed af nyeste generation. Til kurve-ABS- systemet samt STSC-systemet (anti-spin- system) bruger ECM sensorenheden IMU (Inertial Measurement Unit). Denne registrerer alle maskinens bevægelser og videregiver disse informationer tilbage til motorstyringen samt ABS-systemet.

Video - GSX-R1000

Der tages forbehold for fejl/ændringer i billeder, pris og specifikationer uden varsel.