DL1000 ADVENTURE EDITION

DL1000 ADVENTURE EDITION

DKK 139 999
Inkl. montering, ekskl. levering
GARANTI 5 år
FARVE Sort, Rød
HK 100/8000
MOMENT V/OMDR. 103/4000
KØREKLAR VÆGT 228 kg


-Touring vindskærm
-Topboks 35L
-Sidetaskesæt
-Håndbeskyttere
-Motorbøjle
-Tankpad, DL1000
-Stafferingssæt, DL1000
-Fælgstaffering, DL1000
-Alarm
-5 års garanti

SUZUKI DL1000 er sammen med DL1000X de største V-STROM motorcykler. Og hvad får man så mere i forhold til den alsidigt DL650? Først og fremmest får man en større motor. Motoren i DL1000 har et fantastik moment på 101 NM som allerede udvikles ved lave 4000 omdr. Det betyder, at du altid har masser af træk uanset om du kører aktivt og vil hurtigt ud af kurver, eller om du vil hurtigt afsted fx overhalinger. Denne motor begejstrer med et godt gedigent bundtræk helt nede fra. Dette indbyder til en meget afslappet kørestil som er optimal for langdistance kørsel – også med passagerer. Ligesom alle andre Suzuki V-STROM modeller er DL1000 meget alsidig og kan bruge til det meste:
– Hverdagsbrug uanset vejret.
– Sjov på snoede landeveje eller grusveje.
– Perfekt til længere distancer. Både for en eller to personer.
Uanset hvilken V-STROM du vælger, vil den ikke skuffe dig. Du skal bare fokuseret på at have planen klar til dit næste eventyr!

TEKNISKE EGENSKABER

ABS
Denne motorcykel er udstyret med ABS system. Systemet forhindrer bremserne i at blokere hjulene ved opbremsning. Via IMU systemet overvåges hjulenes hastighed 50 gange per omdrejning.
Bremsekraften doseres herefter indenfor 4 millisekunder, således at et hjul ikke blokerer med underlaget.

Suzuki Tracktion Control System.
Suzuki Traction Control System.
Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i 3 forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition samt gearvalg om der er risiko for at miste traction. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt.

Modus 1 er tænk til hurtig kørsel med meget lidt systemhjælp, Modus 2 er tænkt som et decideret ”våd kørsel” program og i Modus 3 er traction systemet slukket helt.

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

Suzuki udstødning tuning.
Denne motorcykel er udstyret med ventiler i udstødningssystemet. Systemet kaldes SET, Suzuki Exhaust Tuning. Disse to ventiler som er monteret i forrørene mellem hhv. cylinder 1/4 og cylinder 2/3 er lukkede ved lave og mellem omdrejninger. Dette øger drejningsmoment i dette omdrejningsområde. Ved høje omdrejninger åbnes ventilerne. Herved reduceres udstødnings modtrykket og der opnås en effektøgning.

 

Suzuki Dual Throttle Valve
Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem.
Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.

Suzuki Clutch Assist System
SCAS er forkortelsen for Suzuki’s anti-hopping-kobling system. Koblingssystemet kaldes også for en ”slipper-kobling”. Koblingen forhindrer baghjulet i at blokkere ved nedgearing og hjælper derved baghjulet til konstant traction.

Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.

MOTOR
Motortype 4-takt. 2-cylindret. vandkølet DOHC, 90˚ V-Twin
Motorstørrelse 1037 ccm
Boring- og slaglængde 100,0 x 66,0 mm
HK v/omdrejning 103/4000
Transmission 6-trins
CHASSIS
Sædehøjde 850 mm
Akselafstand 1555 mm
Frihøjde 165 mm
Bremser For Dobbelt skive ABS
Bremser Bag Enkelt skive
Dæk For 110/80R 19M/C 59V
Dæk Bag 150/70R 17M/C 69V
Tankindhold 20 l
Køreklar vægt 228 kg
Farve Gul/sort og sort

Der tages forbehold for fejl/ændringer i billeder, pris og specifikationer uden varsel.