SUZUKI DL1050X ADVENTURE EDITION +

SUZUKI DL1050X ADVENTURE EDITION +

DKK 186 999
Farve Sort, Orange og Gul
HK V/OMDR. 107 / 8.500
Moment v/omdr. 100 / 6.000
KØREKLAR VÆGT 236 kg
Garanti 5 år

ADVENTURE EDTION +
-Varmehåndtag
-Alu topbox 38L
-Alu sidetaskesæt, samlet 74L
-Box/tasker i sølv eller sort
-5 års Garanti

DESIGN
Det nye design er en helt moderne fortolkning af stilen fra de legendariske DR-Z Paris Dakar racere
og DR Big-serien. Næbbet – nu synonymt med adventure-motorcykler – blev opfundet af Suzuki of vist
første gang på DR-Z modellerne. Det nye design fremhæver denne tradition med et mere aggressivt
udtryk. Formen på tanken minder også om designen af ​​DR-Z modellerne.

Der er lagt særlig vægt på finishen af V-Twin motoren. Med nye bolte, der afslutter udseendet.
Topstykker, koblingshuse, generatorhuse og vandpumpehuse som er farvet raffineret bronze.

Det nye look afsluttes af en ny rektangulær forlygte, en baglygte og sideblik, alle af LED typen.

ELEKTRONIK
V-Strom 1050XT er udstyret med det nye intelligente styresystem fra Suzuki (SIRS), som har til formål
at forbedre hele køreoplevelser, fra komfort til sportslig kørsel.

Det nye ride-by-wire system giver gashåndtaget en naturlig, lineær fornemmelse samtidig med at kørsel
ved lav hastighed forbedres med en stabil motorgang. Ride-by-wire systemet er en del af Controller
Area Network (CAN ) systemet. Dette er et sammenkoblet informationsnetværk, der erstatter standard
kabler. Formålet er at reducere antallet af kabler og fremme hurtigere transmission af data. En ny Initial
Measuring Unit (IMU) fra Bosch er en del af dette integrerede system. Den kompakte IMU enhed
analyserer konstant motorcyklens bevægelser, den registrerer motorcyklens hældning samt
fremad/bagud/op og ned – bevægelser. Disse sammenholdes med acceleration og bremsning.

Oplysningerne fra IMU’en hjælper og opdaterer Motion Track ABS bremse systemet med at overvåge
og beregne den optimale bremsekraft. Systemet kan fordele bremsekraften på både for og bagaksel for
at opnå den optimale fordeling af bremsekraften i alle situationer. Systemet hjælper således føreren i
tilfælde af pludselig bremsning fx midt i et sving, hvor systemet giver føreren mulighed for at forblive på
kurs og undgå farlige situationer.

ABS systemets følsomhed kan indstilles efter vejbelægningen og kørselsforholdene.

Systemet inkluderer også et hill-hold-assist system. Systemet låser automatisk bagbremsen ved
standsning på hældende underlag og holder derved bremsen – uden at bremsegrebet behøver at blive
trukket. Systemet låser automatisk bremsen op ved igangsætning. Dette er en stor hjælp ved kørsel i
kupperet terræn – især ved kørsel med passagerer og eller meget oppakning.
Systemet inkluderer en helt ny funktion – Fartpilot. Denne funktion aktiveres enkelt via trykknap på
styret.
Et tre-mode traktionskontrolsystem erstatter det gamle system og kan deaktiveres. Chaufføren kan
vælge et af de tre køreprogrammer som ændrer gas respons, mens samme maksimale effekt
opretholdes.
Den nye V-Strom er udstyret med den nyeste version af Low RPM Assist samt Easy Start systemet (ét
enkelt tryk på startknappen).

MOTOR OG YDELSE
Den opdaterede 90° V-Twin på 1037ccm i V-Strom 1050, som nu lever op til Euro5, giver mere effekt
end i V-Strom 1000. Den linære effektøgning på 7%, til 107 HK, giver en mere fleksible karakter som
gør motorcyklen enklere at køre og dermed lettere at bruge.

CHASSIS – stellet.
Aluminiumstellet i den nye V-Strom 1050 er let, slank og kompakt. Det gør den nye V-Strom 1050 let at
håndtere i alle situationer. Dens slanke design gør det muligt for føreren at sidde behageligt og bidrager
til V-Stromens gode køreegenskaber.

En fuldt justerbar 43 mm KYB up-side-down gaffel samt bag støddæmper sikrer optimal komfort og
sikre køreegenskaber. De forreste radial monterede TOKICO bremser med 310 mm skiver samt
TOKICO bagbremser sikrer optimal bremsekraft i alle situationer.

Styret er stift og let, og ergonomien er blevet forbedret både i siddende og stående position. De nye
fodhvilere er mere robuste og vil fungere fint under terrænkørsel.

DL1050XT er udstyret med flotte egerhjul med fælge af aluminium som er stabile under alle
kørselsforhold. Fælgene er udstyret med Bridgestone Battlax Adventure A41 dæk.

ERGONOMI
Ved udviklingen af V-Strom 1050XT blev der især lagt vægt på praktiske egenskaber. Således er
førersædet højdejusterbart (820-870mm). Vindskærmen er ligeledes justerbar, i 11 stillinger, og udsat
for talrige tests i vindtunnel for at sikre optimal vindbeskyttelse og minimal turbolens – uanset kørerens
størrelse. Standardudstyr som centralstøtteben og håndtagsbeskyttere sikrer sammen med
vindskærmen optimal komfort.
En ny LCD-skærm viser alle nødvendige oplysninger. Skærmen er både enkelt og intuitivt at betjene.
Et USB- stik, der er placeret til venstre for skærmen, gør det nemt at oplade elektroniske enheder. Et
12V DC-stik er også placeret under passagersædet.

Brændstoftanken med en kapacitet på 20 liter tilbyder en rækkevidde på mere end 400 km mellem hver
tankning, baseret på et gennemsnitligt brændstofforbrug på 20,41 km/l (WLTP-standarder).

TILBEHØR
Først og fremmest vil vi anbefale dig at kigge nøje på vores udstyrsmodel Adventure+.

Skulle du være interesseret i endnu mere udstyr vil et komplet originalt tilbehørsprogram være
tilgængeligt til din nye V-Strom 1050XT.

Motion Track Brake System
Motion Track Brake System. På motorcyklen er der monteret en Inertial Mesurement Unit (IMU). Denne sensor registrere køretøjets bevægelse og kombinere disse værdier med for og baghjulets rotation. Dette gør ABS systemet meget mere intelligent og sikrer optimal bremsekraft ved i alle situationer.

Suzuki Tracktion Control System.
Suzuki Traction Control System.
Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i 3 forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition samt gearvalg om der er risiko for at miste traction. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt.

Modus 1 er tænk til hurtig kørsel med meget lidt systemhjælp, Modus 2 er tænkt som et decideret ”våd kørsel” program og i Modus 3 er traction systemet slukket helt.

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

Suzuki Low RPM Assist
Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.

EMotion Track TCS er et justerbart traction control system som kan tilpasses kørerens kørebanes beskaffenhed eller førerens præference. Systemet overvåger konstant baghjulets fart, gas position, krumtap position, gear position samt motorcyklens bevægelse. Herved kan systemet lynhurtigt reducere effekten når det forudser eller registrerer et tab af traction.

Suzuki Dual Throttle Valve
Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem.
Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.

Suzuki Clutch Assist System
SCAS er forkortelsen for Suzuki’s anti-hopping-kobling system. Koblingssystemet kaldes også for en ”slipper-kobling”. Koblingen forhindrer baghjulet i at blokkere ved nedgearing og hjælper derved baghjulet til konstant traction.

Suzuki Easy Start system.
Denne motorcykel her Easy Start system. Systemet hjælper motorcyklen til at starte. Normalt holder køreren af en motorcykel fingeren på startknappen indtil motoren starter. Easy Start systemet gør at køreren kun skal trykke én gang på startknappen. Herefter kører startmotoren indtil motorcyklen starter.

Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.

MOTOR
Motortype 4-takt. 2-cylindret. vandkølet DOHC, 90˚ V-Twin
Motorstørrelse 1037 ccm
Boring- og slaglængde 100,0 x 66,0 mm
HK v/omdrejning 107
Moment v/omdr. 100 Nm / 6.000
Transmission 6-trins gearkasse
CHASSIS
Sædehøjde 850 mm
Akselafstand 1555 mm
Frihøjde 165 mm
Bremser For Dobbeltskive 310 mm
Bremser Bag Skive 260 mm
Dæk For 110/80R19 M/C 59V
Dæk Bag 150/70R17 M/C 69V
Tankindhold 20 liter
Køreklar vægt 247 kg
Farve Sort, Gul og Orange
EU Norm: 20,8 km/l

Der tages forbehold for fejl/ændringer i billeder, pris og specifikationer uden varsel.