SUZUKI GSX-R1000R

SUZUKI GSX-R1000R

DKK 229 999
inkl. Levering 2090,-
Farve Sølv blå, Sort guld, Sort rød
HK V/OMDR. 202 / 13.200
Moment v/omdr. 118 / 10.800
KØREKLAR VÆGT 203 kg
Garanti 2 ÅR
Modelår 2021

GSX-R1000R Yoshimura +

THE KING IS BACK!

Der er gået 3 årtier, og mere end 1 million solgte maskiner siden den første GSX-R blev født. Suzukis GSX-R1000 har siden 2001 vundet 11 langdistance verdensmesterskaber samt 43 verdens-  og nationale-superbike mesterskaber. Vi præsenterer hermed sjette og nyeste generation GSX-R1000. Motorcyklen står som et produkt af Suzuki ingeniørernes professionalisme samt passion for, at tilbyde en motorcykel som tilbyder brugervenlighed, holdbarhed og ikke mindst performance. Den nye GSX-R1000R er den stærkest, hurtigste og den mest rendyrkede GSX-R model nogensinde! Selvom at mange tekniske løsninger kommer direkte fra MotoGP, behøver du ingen ingeniør uddannelse for at forstå de nye elektroniske hjælpemidler. Per definition er den nye GSX-R bygget til at fungere perfekt og pålideligt. Lige fra den optimerede aerodynamik til motorens lineære effekt til de forskellige kørselsprogrammer, så er alt bygget med brugervenlighed for øje så alle kan blive bedre, eller hurtigere, GSX-R1000R kørere.

THE KING OF SPORTS BIKES IS BACK – velkommen!

SUZUKI RIDING EXPERIENCE VIDEO

SR-VVT
SR-VVT er et mekanisk knastaksel-timing-forskydningssystem. Ved hjælp af rotationskraften slynges kuglelejre ved høje omdrejningstal, og ændre herved indsugningsventilerne til at åbne senere, men frem for alt også til at lukke senere. Systemet er meget vigtigt til at opnå den høje topeffekt uden at gå på kompromis med ydelse og moment i lav og mellem registret.

Ride by Wire
Ride by Wire. Spjældhusene reguleres elektronisk via motorstyresystemet. Således eksisterer der ikke længere et mekanisk kabel fra gashåndtaget direkte til spjældhusene, alt styres således elektronisk..

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS)
S-DMS giver dig muligheden at vælge mellem tre forskellige motorprogrammer. Hvert motorprogram
adskiller sig ved at ændre motorkarakteristikken som tilpasser gasrespons og effekt til det ønskede niveau.
Sådan kan man ændre motorkarakteristikken, og herved motorcyklens opførsel som tilpasses til trafik samt vejrforhold.
Alle tre motorprogrammer giver samme maksimale effekt, effekten leveres bare forskelligt.
Sammen med traction control systemet, vil du altid kunne finde en passende indstilling – uanset om du
kører på våd eller tør bane/vej.

Suzuki Low RPM Assist
Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.

Suzuki Clutch Assist System
SCAS er forkortelsen for Suzuki’s anti-hopping-kobling system. Koblingssystemet kaldes også for en ”slipper-kobling”. Koblingen forhindrer baghjulet i at blokkere ved nedgearing og hjælper derved baghjulet til konstant traction.

Motion Track Brake System
Motion Track Brake System. På motorcyklen er der monteret en Inertial Mesurement Unit (IMU). Denne sensor registrere køretøjets bevægelse og kombinere disse værdier med for og baghjulets rotation. Dette gør ABS systemet meget mere intelligent og sikrer optimal bremsekraft i alle situationer.

Motion Track TCS
Motion Track TCS er et justerbart traction control system som kan tilpasses kørebanes beskaffenhed eller førerens præference. Systemet overvåger konstant baghjulets fart, gas position, krumtap position, gear position samt motorcyklens bevægelse. Herved kan systemet lynhurtigt reducere effekten når det forudser eller registrerer et tab af traction.

Launch Control System
Launch Control Systemet gør det lettere for en racerkører at få en optimal start. Systemet balancerer motoromdrejninger og moment mens køreren holder gassen åben, og kan herved koncentrere sig om at skifte gear.

Bi-directional Quick Shift System
Bi-directional Quick Shift Systemet afbryder automatisk gassen i præcis den nødvendige tid ved gearskift (mellem 50-75 millisekunder). Dette aflaster gearvælgeren og tillader et perfekt opadgående gearskift næsten uden accelerationsafbrydelse. For hurtige og smidige nedgearinger giver systemet den perfekte mængde mellemgas til at matche motor omdrejninger til det næste gear.

Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.

MOTOR
Motortype 4-takt, 4-cylindret, vandkølet, DOHC
Motorstørrelse 999 ccm
Boring- og slaglængde 76,0x55,1mm
HK v/omdrejning 202HK/13.200
Moment v/omdr. 118NM/10.800
Transmission 6-trins
CHASSIS
Sædehøjde 825 mm
Akselafstand 1420 mm
Frihøjde 130 mm
Bremser For Dobbelt skive ABS
Bremser Bag Enkelt skive
Dæk For 120/70ZR17 M/C (58W)
Dæk Bag 190/55ZZR17 M/C (75W)
Tankindhold 16 l
Køreklar vægt 203 kg
Farve Sølv blå, Sort guld, Sort rød
EU-norm 16,6 km/l*
* Forbruget opgivet efter normerne beskrevet i regulativ EU168/2013.

Der tages forbehold for fejl/ændringer i billeder, pris og specifikationer uden varsel.